Az egyik görög kiscsapat ezentúl bordélyházat reklámoz mezén, a másik temetkezési vállalkozást, de nem csak válság idején kerülhetnek furcsa dolgok a trikóra, összeszedtük a legmeredekebb támogatókat.
Az ország kétségbeejtő gazdasági helyzetében (mármint Görögország) néhány alsóbb ligás gárda szokatlan helyről volt kénytelen elfogadni a mentőövet. Ennek jegyében az FC Voukefalas rózsaszín mezét ezentúl nem más, mint a helyi bordélyház reklámja díszíti. A larisszai amatőr klub elnöke, Yiannis Batziolas elmondása szerint a hír bejelentése után játékosai rögvest az esetleges bónuszokról érdeklődtek... (A legősibb mesterség ellenőrzött keretek között legális tevékenységnek számít Hellaszban.)
Meg lesztek b....va!
Lényegesen komorabb hangulatot kelt a szintén amatőr és görök FC Paliopygros idei szerelése, a mecénását vesztő csapatot ugyanis a városka temetkezési vállalkozása tartotta életben. Ennek megfelelően az alábbi zordon cuccban lépnek idén pályára a fiúk:
Gyónj meg, mert jövünk
Bár a fenti példák nem nevezhetők éppen hétköznapinak, azért láttunk már furcsa, sőt esetenként akár ennél is disszonánsabb reklámokkal ékesített mezeket. Csődbe ment pénzintézetekkel például Dunát lehetne rekeszteni, hogy mást ne mondjunk, a Manchester Unitedet két éve még az amerikai adófizetők pénzelték, a kormányuk által pár tízmilliárd dollárral kisegített AIG-n keresztül, míg a Newcastle néhány szezonnal ezelőtt az idény közben becsődölt Northern Rock brit bank reklámjával trikóján zuhant alá a másodosztályba (mint a kő).
Na jó, azért az még megér egy képet, hogy a skót Livingston FC csapata az "Intelligent Finance" felirattal mezén kezdte meg száguldását a financiális katasztrófába. Kiesés, csőd, alá egész a harmadig.
Ma már a Rangers (kékben) sincs olyan jól
Pénz nem boldogít, minket most jobban érdekelnek az olyan furcsaságok, mint a brazil Corinthians, kiket - ha már kezdésnek kuplerájról volt szó - a Jontex nevű óvszergyár mezszponzorál.
Valószínű valami olyasmi lett volna az üzenet, hogy "Élmény benne a játék..."
(avagy úgy nézel ki, mint egy f'sz)
...és amire nem gondoltak a cég marketingesei
Továbblibbenve prüdérián és unalmas fiskális szempontokon, nekünk azok a támogatók tetszenek a legjobban, akik homlokegyenest ellentmondanak a sport által elvileg sugallt egészséges életmódnak. A legalább harmicasok bizonyára máris kórusban nosztalgiáznak Fradika feledhetetlen szerelésén a kilencvenes évekből. Nem pusztán cigaretta, de milyen?! "Mintha egy kutyát égetnének" (névtelen angol üzletember a nyolcvanas évekből, miután a magyar tárgyalófél rágyubázott a debreceni kapadohányra).
Ettől nő csak igazán a vitálkapacitás
Szeretkeztünk, csődbe mentünk, halálra dohányoztuk magunkat, végül rendben el is temettek, de valami még hiányzik. Naná, hogy az ital. Holmi sörökkel kicsinyesség volna bajlódni, mint égen a csillag, ráadásul van benne vitamin, sőt egy-egy pohárra még a legtöbb csapatorvos is rábólint, meg egyébként is hozzánőtt a futballhoz, mint Szeilerhez a bundesz.
Az már viszont közel sem ennyire egyértelmű, mikor a daliák mellkasán töményszesz neve díszeleg. Személyes kedvencünk a Jack Daniel's, mely egykor a St Pauli rémületesen ronda (mások szerint igenis szép) pólóját tette teljességgel futballmezszerűtlenné. Hamburg piroslámpás negyedének csapata ebben parádézott egykor:
Ennél lazább mez márpedig nincs
Bár előbbit neveztük kedvencünknek, ismerjük el, hogy az azóta megszűnt Scarborough FC még a hamburgiakra is rátett egy jelentős lapáttal, midőn a Black Death nevű vodkával sikerült megállapodniuk reklám ügyében. (Egyben vegyük észre, hogy milyen gazdag asszociációs hálózat rejlik ebben a blogbejegyzésben.)
A csapat azóta feloszlott
Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy kollekciónk közel sem teljes. Épp csak pár favoritunkat dobáltuk itt össze, ki esetleg javaslattal élne, annak nagyon örülnénk, és boldogan egészítenénk ki vele a tárlót.
Búcsúzóul egy szándékoltan vicces, da akkor is enyhén szólva különös kombinációval zárjuk a divatbemutatót. Élesebb szeműek láthatják, a többiek meg higgyék el nekünk, hogy a képen vonuló skót bírók vállán a szövetség hivatalos támogatójának, a Specsavers-nek neve szerepel. Igen, Nagy-Britannia legnagyobb szemüveg forgalmazójáról van szó. Hogy mit meg nem adtunk volna egy "Ofotért"-es Bedé-ért...
"Fújna az ebben, aki kitalálta"
És legeslegutószor, a ciki különkategória egyértelmű győztese, az Atletico Madrid. Pénzforrás: egy filmforgalmazó cég, eredmény:
Ráadásul csak egy szemölcs választ el Enrique Iglesiastól
Utolsó kommentek