HTML

Megosztás

Utolsó kommentek

Címkék

afrika kupa (5) anglia (7) angol (30) arsenal (26) bajnokság (16) balotelli (8) barcelona (36) basel (5) bayern (12) bíró (6) BL (8) bl (34) botrány (11) brazil (11) bunda (9) chelsea (23) city (20) cl (5) conte (8) coub (8) dirty tackle (6) dortmund (9) eb (9) Eb (5) egervári (5) elemzés (7) epic (6) epl (14) európa (6) fabregas (5) fail (19) ferguson (11) foci (6) FTC (6) ftc (11) gif (33) gól (18) guardiola (9) holland (6) honvéd (5) Honvéd (7) inter (14) Juventus (9) juventus (25) Kispest (5) kupa (5) lazio (6) liverpool (11) madrid (8) magyar (37) Magyarország (18) magyar futball (6) magyar válogatott (7) manchester (23) manchester city (7) manchester united (8) mancini (7) messi (16) milan (25) mlsz (5) MLSZ (5) mourinho (18) mtk (6) MTK (5) napoli (12) NB1 (7) nb1 (11) német (11) newcastle (7) ns (8) olasz (34) öngól (7) Orbán Viktor (8) orosz (8) összefoglaló (5) pepe (5) PFLA (9) pirlo (7) piros (6) rasszizmus (6) real (15) real madrid (9) roma (6) rooney (5) selejtező (14) serie a (12) spanyol (20) svéd (7) szines (31) színes (33) tottenham (6) ügy (6) united (7) válogatott (19) vb (8) vicces (7) videó (67) video (89) Videoton (5) wenger (5) Címkefelhő

e-mail

togon@protonmail.com
webmester

Az egyik legdrágább csapattal esett ki a Puskás

orban_4.jpeg

Játékoskeretek értéke és csapatok helyezése az NB1 idei szezonjában.

Véget ért az idény, első lett a Fradi, kiesett a Felcsút és a Békéscsaba, nekünk pedig kedvünk támadt megnézni, hogyan szerepeltek az együttesek a játékosaik értékéhez viszonyítva. Adatainkat a Transfermarkt-ról szedtük, amely nem tévedhetetlen ugyan, de abszolút autoritásnak számít a témában.*

Ha a játékosok értékét nézzük, a Ferencváros bajnoki címe az elejétől fogva borítékolható volt, talán csak a Videoton szoríthatta volna meg őket, ha nem kezdi egy olyan klubigazgatóval a szezont, akinek fogalma sincs, miről szól a futball a Bosman-szabály óta (1995). A fehérváriak erejét mutatja, hogy végül így is odaértek a második helyre, amelyre keretük értéke predesztinálta őket.

Ami a kiesőket illeti, a csabaiak hősies, ám hiábavaló küzdelmet folytattak a papírformával, a Felcsút viszont bebizonyította, hogy a pénz nem feltétlenül boldogít. A miniszterelnök által "underdog"-nak nevezett csapat a játékosainak értéke alapján inkább a nemzetközi kupáért kellett volna harcoljon, ehhez képest a tizedik forduló óta nem álltak előrébb a tizedik helynél (a 12 csapatból).

De nézzük is a számokat, először a teljes keretek értékét (zárójelben a játékosok száma).

keret_e_rte_ke_o_ssz.png

Nyilvánvalóan torzít valamelyest, hogy a játékosok száma csapatonként eltér, ezért rögvest tekintsük meg az átlagértékeket:

teljes_keret_a_tlag.png

Vegyük észre, hogy a Fradisták darabonként és átlagban több, mint kétszeresét érik a vetélytársak játékosainak, leszámítva a lista másik két dobogósát, a Vidit és a Puskást. Ami - legyünk őszinték - kicsit komolytalanná teszi az egész bajnokságot, tekintve, hogy a jelenség mögött nem gazdasági teljesítmény van, hanem politikai elhatározás.

Ugyanakkor az is látszik, hogy a bajnokság igazi hőse a Paks, amely nem csak a legtöbb hazai nevelésű játékost foglalkoztatja, de a második "legolcsóbb" garnitúrával simán ott végzett a középmezőnyben, sőt a bajnokság felénél még ezüstérmes helyen állt.

Most pedig nézzük a legérdekesebb ábrát. Itt nem a teljes keret átlagát vettük, amelyet alaposan torzítanak a perceket vagy annyit sem játszó, tölteléknek felhozott játékosok, hanem a teoretikusan összerakható legdrágább kezdőcsapatot, azaz a 11 legértékesebb játékos összértékét (10+kapus), és ezt vetettük össze a bajnokságban elért helyezéssel.

 legdra_ga_bb_11.png

 

A tanulságok itt is hasonlók. Nagyjából mindenki úgy szerepelt, ahogy a piaci árak alapján várható volt. A Paks és a Haladás látványosan felülteljesített, a Diósgyőr nem lehet valami büszke a szezonjára, a Puskás AFC pedig kifejezetten szégyellheti magát. Az okok elemzésébe nem mennénk bele, de ha valaki arra gondolna, hogy a Felcsút saját nevelésű, roppant tehetséges, ám még tapasztalatlan játékosait árazták túl az Transfermkarkton, akkor téved. Ilyenből ugyanis egy darab sincs a legértékesebb 11-ben. (Míg a Honvédban például heten.)

 

* A Transfermarkt megbízhatóságát egyébként tudományos kutatások is igazolják. A német oldalon a játékosok értékét adatok analizálása és szakértők véleménye alapján határozzák meg. (Elfogadottságukat jelzi például, hogy az utóbbi mondatot egy, a Berkeley Egyetem statisztikai tanszékére írt dolgozatból fordítottuk.)

2016.05.02. 08:55 futballsz'

48 komment

Címkék: statisztika magyar magyarország nb1 Puskás Akadémia

A bejegyzés trackback címe:

https://futballsznob.blog.hu/api/trackback/id/tr948676950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

niklex 2016.05.02. 11:27:27

Az a helyzet, hogy egy első osztályú focimeccsre kimegy néhány száz, esetleg néhány ezer ember, részben szurkolni, részben "szurkolni". A sportág a tényleges nézőbevételekből ugyanúgy nem élne meg, mint egy csomó más sportág, csak ez valami miatt az átlag többszörösével van közpénzből támogatva. Ez még elmenne, de a támogatással szemben teljesítmény meg sehol, hiszen nemzetközi porondon a kupacsapatok általában és igen hosszú évek óta az első fordulókban kiesnek.
(Ellenpélda lehet a vízilabda és kézilabda.)
Viszont sokan marha jól megélnek belőle igazi teljesítmény nélkül, fel lehet használni a sportágat némi politikai előnyszerzésre, ha eleget tesznek a hangosan hőzöngők felvillanó igényeinek. A sportág első osztálya sajnos elég jó tükörképét adja Magyarország "teljesítményének"

Pan Modry 2016.05.02. 11:58:14

Amilyen hatekonyan tudtak gazdalkodni a Felcsut penzbol, kb. annyira hatekonyak masban is ezek a Garancsi es meszaros felek.

Ha nem lennenek Orban seggnyaloi, a Garancsi max vmi kis kft-nel lehetne konyvelo, a Meszaros pedig ingazna a kozmunkasi es a munkanelkuli statusz kozott, idonkent esetleg a huvoson lenne kisebb erteku lopasokert.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 12:21:06

@niklex: Az EB-re kijutó-és a norvégokat oda vissza leverő- válogatottban viszont sok magyar bajnokságban játszó focista van..

saci02 2016.05.02. 12:37:41

Orbannak uzenem: na ugye!

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 12:41:18

A tanulság egyértelmű: még több pénz kell a Puskásba, és kell egy második stadion Felcsútra, hiszen a jelek azt mutatják, hogy a keret kinőtte a meglévőt, és nem tud rendesen felkészülni.

Mindazonáltal ne feledjük azt sem, hogy a magyar kisvasút-ágazat Garbolctól Felsőszölnökig világhírű!

saci02 2016.05.02. 13:25:23

@A megvalósult amerikai ólom..: az lehet! De Orbannak meg sekelyebb...

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 13:31:59

@A megvalósult amerikai ólom..: Szép az párba állítva, amikor az illiberális kokárdanemzeti kormány büszkeségének kiesésén élcelődő orcájába az illiberális kokárdanemzetieskedés élharcos költőjének sorát vágják.
Jaj, nem is...

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 13:46:31

@dr. mesterseges szinezek: " Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége, nem lehet nem soha Oláhország éke.."

Na ki írta..?;)

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 13:53:55

@A megvalósult amerikai ólom..: Az a nyamvadt anarchista, akinek nem juthatott katedra Mária szép országában, ahol mindenkinek tudnia kell, hol a helye.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 13:55:51

@saci02: Apró szépségtapasz ez számodra azért a pofáraesésért, hogy a válogatott kijutott az EB-re. Pedig mit gúnyolódtatok,somolyogtatok, előre dörzsölve a mancsotokat a pótselejtező előtt Fajkasházi Teddyvel az élen.
Kéjelegve vártátok, hogy kiessen a futball válogatott,ehhez képest két meccsen is elverték a Novégokat..Hogyan dolgoztad fel végül?:)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 14:00:12

@dr. mesterseges szinezek: No és ha jutott volna, szted megírta volna a zseniális verseit, okoska?
Szánalmas ahogyan megpróbáljátok kisajátítani József Attilát, egyszerűen tudomást sem véve bizonyos műveiről..

saci02 2016.05.02. 14:02:35

@A megvalósult amerikai ólom..: hogy jon ez ide? Osszpontosits oreg! Valag nagy penz szinte mindenbol, mindenkitol, aztan kieses. Hogy is van ez???

Tudod Hofitol:
- Tudsz uszni?
- Nem.
- Es ha megfizetem?...

Mérgező Hulladék 2016.05.02. 14:03:02

@A megvalósult amerikai ólom..: az egyik oldalon (válogatott) EB-re kijutás, a másikon (klubcsapatok BL-ben, EL-ben) júliusi, jobb esetben augusztusi kiesések. Nagy különbségnek tűnik, a gyakorlatban viszont 21-24., illetve 30-35. helyet jelent ez, ami rögtön nem olyan sok. Talán magyarázhatja, hogy a klubcsapatoknál van lehetőség a komolyabb munkára, amivel mi kevésbé élünk. Vagy optimistábbak/birkábbak (nem kívánt rész törlendő) mondhatják, hogy ezért a válogatottnál lehetett korábban sikert elérni, amit némi lemaradással követnek majd klubcsapataink is.

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 14:13:56

@A megvalósult amerikai ólom..: Horger Antal egy hős. Minden Horger Antal, sokat köszönhet nekik minden József Attila.
Én meg az okoska vagyok.

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 14:15:48

@saci02: Illetve kiegészítve a másik bölcseletet: kis pénz, kis foci; nagy pénz, szintén kis foci. Csak a mellény mérete korrelál.

igazi hős 2016.05.02. 14:24:53

"Míg a Honvédban például heten." Nem tudok mást írni, mint hogy: "Csak a Kispest!"
Hogy földijeim milyen boldogok tudnak lenni egy közepes zakó után?!? Igaza van Lázár Jankónak: le kell bontani a kispesti panelokat és minden prolit ki kell költöztetni Felcsútra és egyből tele lesz a mesestadion. Vagy nem.

saci02 2016.05.02. 14:25:12

@dr. mesterseges szinezek: Valahogy igy. Engem igazan az bosszant, hogy mar tobb mint 10 eve vannak profi penzzel tomott 'fociakademiaink'. Az akkor kezdo 10-12 eves tehetseges gyerekek hol vannak most, amikor 22-24 evesek???
Csak nem a TEK-nek kell hazahozni mindegyiket???
Jut eszembe Gaspar apukaja visszafizette a tandijat, meg a beleolt milliokat?

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 14:38:43

@saci02: Emlékszem (hogyne emlékeznék, ugyanazt mondtam), Fletó hogy megkapta a magáét, hogy ha szimpatikus neki a Baumgartner család és a csemete hobbija, méltóztasson a saját zsebébe nyúlni a célért, amúgy meg a csába menni elfele.
Szintén emlékszem, mekkora röhej volt, amikor BZs-t a kultúrkampf az egekbe emelte, és végtelen lehetőségeket látott bele a horizontba, amikor a helyezésért igyekvők sorra kiestek előle.
Ma meg itten sekélyesen sekélyekéjeskedünk ugyanolyan stílű, csak nagyságrendekkel nagyobb arcoskodás (és pénzszórás) kiröhögésén.

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 15:02:50

(Már május van, és nálunk még nem volt semmilyen alapkőletétel. Most azért vagyunk alapkő nélkül hagyva, mert a polgármeste a Szparinak drukkol? Szerintem tudna ezen változtatni, ha jeleznék neki, elvégre fideszes is lett valahogy. Egy alapkőért simán. Letéve pláne.)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 15:15:12

@dr. mesterseges szinezek: Ott tévedsz kurva nagyot, hogy minden jobboldali gondolkodásút automatikusan Horthy imádónak titulálsz, miközben József Attilát meg saját undormány ballibsi oldalad szellemi előfutárának.
Hányt volna tőletek..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 15:19:42

@Mérgező Hulladék: A válogatott teljesítmnye maga után fogja húzni a bajnokság színvonalát is. Fordítva sokkal költségesebb lenne.
Ne felejtsük, hogy Storck megtartta sportigazgatói funkcióját is. Persze az NB1-et is át kell szervezni, nem vitás..

saci02 2016.05.02. 15:28:38

@A megvalósult amerikai ólom..: Kedves oregem! Koszonom kerdesed: jol. :)

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 15:32:53

@A megvalósult amerikai ólom..: "Hányt volna tőletek.. "

Bizony, valószínű. Tőletek viszont hányt is. Szó szerint is. Persze a hányást ti kezdtétek, rutinból.

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 15:37:38

@A megvalósult amerikai ólom..: Hja, hogy tőlem is kérdezted? A világért se hagynálak kétségek közt: pont annyira érdekelt, mint a komplett magyar foci bármelyik sikere vagy sikertelensége '86. óta: semennyire (már ha nem számítjuk a lélegeztetőgép- és iskoladeficitet).
És pont annyira érdekelne a Felcsút is, ha nem szenvedne az általam fentebb említett Baumgartner-szindrómában.
Remélem, semmilyen vonatkozásban nem hagytalak bizonytalanságban!

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 15:52:42

@dr. mesterseges szinezek: Tőletek hányt. Megismerte belülről a magyar baloldalt, és gyorsan ott is hagyta..
Azt utálom bennetek, hogy az életművének azokat a részeit mazsolázzátok ki, ami passzol a politikai nézeteteitekhez, a többiről szerettek mélyen kussolni..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 15:54:21

@saci02: "Jól" dolgoztad fel? Beszélni magyart..?

conmorientes 2016.05.02. 17:11:55

@dr. mesterseges szinezek:

Nagyon mélyen egyet tudok érteni veled, főleg a Baumgartner üggyel kapcsolatos analógiáddal. Ott végül is apu szórta bele a komoly pénzt a tehetségtelen csemetéjébe, aki aztán bizonyította, hiába volt apunak pénze bejuttatni, karrierhez már a nem létező tehetség kellene.
Annyit kiegészítésként hozzátennék, a nagyságrend a két ügy közt saccra 1/100, és míg Baumgartner Öcsi a családi cihát próbálta a befektetéssel megpörgetni, a "Karikalábú Királyunk" sajnos a mi általunk befizetett adóforintokkal nagyvonalúskodik és éri el ezt a magas eredményt.
Igaz szeptembertől mehet a szomszédba NB II.-t nézni....

Netuddki. 2016.05.02. 18:13:28

@A megvalósult amerikai ólom..: "Bezzeg a csehek.."

Bezzeg a csehek már lecsukták volna ezt a tolvaj bandát.

Netuddki. 2016.05.02. 18:19:23

@dr. mesterseges szinezek: A Baumgartner hogyan jön ide? A F1 a pénzről szól, akinek több beleönteni való pénze van, annak a csapata végez az élmezőnyben. Baumgartneréknek csak ahhoz volt elég pénzük, hogy benyomják a gyereket a legutolsó szutyok csapatba, nem is volt kérdés hol végez. Ahhoz is csoda kellett, hogy 1db pontot összekaparjon röpke F1-es "karrierje" alatt.
De bazmeg, azért azt tegyük hozzá, hogy egyetlen falábú focista sincs sehol BZS-hoz képest, és nem sokan mondhatják el, hogy az F1-ben versenyszerűen részt vettek.
Ha a ducsénak az F1 lenne a hobbija a buzi futball helyett, lehet lenne egy több pontot is elérő magyar pilóta. Ha a vóna ott nem vóna.

Netuddki. 2016.05.02. 18:29:29

@Tibi !: Ahhoz képest amennyi közpénzt beleölt a futball lustáiba. De ha az F1-be ölte volna az ugyanolyan lopás lenne.

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 18:43:20

@Tibi !: "F1 a pénzről szól,"

Szemben a nonprofit, altruistáktól hemzsegő focival.

"akinek több beleönteni való pénze van, annak a csapata végez az élmezőnyben."

Jellemzően a fociban is, ahol jobb és még jobb fejlesztésű csapatalkatrészeket igyekeznek beszerezni elképesztő árakon - idehaza lehetőleg közpénzből.
Itten a slusszpoén az, hogy a jellemző se jellemző, és ezért nem tudom nem idézni a blog.hu nagy nemzeti bölcsét: "NYIHIHI".

"nem sokan mondhatják el, hogy az F1-ben versenyszerűen részt vettek."

Tényleg nem, de "Baumgartneréknek (...) ahhoz volt elég pénzük, hogy benyomják a gyereket a (...) csapatba". Hogy ez BZs érdeme volna, annak elfogadásához én nem vagyok eléggé kapitalista, pedig amúgy mindenestül elfogadom a hátrányait és élvezem az előnyeit. Inkább vallom, hogy ennél még a putriból a Felcsútig eljutó hátrányos (nem tudom, hogy van-e ilyen) is többet tesz le személyesen az asztalra (kár, hogy nem valami használhatóért küzd, ha már küzd).

Szóval én nem látom azokat a nagy különbségeket, inkább a párhuzamot.

dr. mesterséges színezék 2016.05.02. 18:45:17

És ha tényleg mindenki úgy emlékszik, hogy Zsótit csak a család karolta fel az ő nagy tehetségében: index.hu/sport/forma1/2003/12/22/baumg031222/

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 18:54:50

@Tibi !: A cseheknél igen komly politikai korrupció van, csak messziről minden szebbnek tűnik..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.02. 18:57:36

@Tibi !: Zsóti Jordanhez szerződtetése majd 1 milliárdjába került a csótány vezette Ifjúsági és sportminisztériumnak..

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.03. 01:00:51

@A megvalósult amerikai ólom..: haha véletlenül bejutottak nagy szerencsével. Kár, hogy még mindig csak a sérójukat tudják belőni, luxusautókat törni, de focizni nem. Óriási nagy égéssel fognak kiesni, ha összekerülnek egy normális csapattal.
De ha megnyernêk az ebt, vagy akár a vb-t is, akkor is fölösleges pénzkidobás a fociba egy fillért is fektetni, mert nincs haszna.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.03. 01:01:51

@A megvalósult amerikai ólom..: húha, az vót vagy egy tized stadionnyi összeg :D

Mérgező Hulladék 2016.05.03. 09:54:23

@A megvalósult amerikai ólom..: "A válogatott teljesítmnye maga után fogja húzni a bajnokság színvonalát is. Fordítva sokkal költségesebb lenne."
Nem, ez nem így működik. Ebben az irányban nincs jelentős korreláció a két dolog között. Hosszú távon sem, ez már nem az a sport, ahol a tömegesítés önmagában hozza az eredményeket.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.03. 13:14:02

@fidesz maszop dk egykutya: Mit ugattál a pótselejtező előtt, és mi történt végül? Vonj már mérleget ember.
Egy meccset még lehet hozni mázlival, kettőt már nem.

"ha összekerülnek egy normális csapattal."

Látszik hogy nem szoktál futballt nézni. A norvégok egyetlen ponttal maradtak le a második helyről az olasz-horvát csoportban, és egyszer még az olaszokat is megverték. Tele voltak Bundesliga meg Premiership játékosokkal, és nagyon ki akartak jutni.

"De ha megnyernêk az ebt, vagy akár a vb-t is, akkor is fölösleges pénzkidobás a fociba egy fillért is fektetni, mert nincs haszna. "

Akár élsportot is írhattál volna..Igazad, van mennyi lélegeztetőgépet lehetne venni a sportra költött pénzből..;)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.03. 13:19:32

@Mérgező Hulladék: Konkrét példa is van. Az 1992-es EB-re ki se jutó dánok csak azért szerepelhettek végül, mert Jugoszlávia a háború miatt nem vett részt , és a dánokat hívták be helyettük.
Dánia megnyerte azt az EB-t, ami a bajnokságuk színvonalát, látogatottságát, és a dán játékosok iránti külföldi keresletet is felhúzta.
A válogatott jó nemzetközi teljesítménye bizony komoly hatással van a hazai focira is..

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.03. 18:05:40

@A megvalósult amerikai ólom..: nem ugattam semmit, azt se tudom az a mikor volt. Van jobb dolgom mint egy csapat húgyagyú belőtt sérójú barmot labdakergetés közben nézni. Igen, végül is az élsportra is igaz az értelmetlenség. Sikertelen prolik önámítása az egész, akik jobban érzik magukat 2 percre, mert egy vadidegen nyer valamit, vagy dühöngenek ha veszít.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.03. 20:51:51

@fidesz maszop dk egykutya: Persze , neked csak az a fondos, hogy elég kender meg varázsgomba legyen otthon. Sajnállak..

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.04. 01:13:23

@A megvalósult amerikai ólom..: hát jobb mint a sör és a csülök a sörhasra a tv előtt focimeccskor. Egyébkényt nem használok se kendert, se gombát, azt, hogy egy bites vagy azt eddig is tudtam "elvtárs".

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.05.04. 17:55:49

@fidesz maszop dk egykutya: A sport gyűlölete sokmindent elmond egy emberről..
süti beállítások módosítása