HTML

Megosztás

Utolsó kommentek

Címkék

afrika kupa (5) anglia (7) angol (30) arsenal (26) bajnokság (16) balotelli (8) barcelona (36) basel (5) bayern (12) bíró (6) BL (8) bl (34) botrány (11) brazil (11) bunda (9) chelsea (23) city (20) cl (5) conte (8) coub (8) dirty tackle (6) dortmund (9) Eb (5) eb (9) egervári (5) elemzés (7) epic (6) epl (14) európa (6) fabregas (5) fail (19) ferguson (11) foci (6) FTC (6) ftc (11) gif (33) gól (18) guardiola (9) holland (6) Honvéd (7) honvéd (5) inter (14) juventus (25) Juventus (9) Kispest (5) kupa (5) lazio (6) liverpool (11) madrid (8) magyar (37) Magyarország (18) magyar futball (6) magyar válogatott (7) manchester (23) manchester city (7) manchester united (8) mancini (7) messi (16) milan (25) MLSZ (5) mlsz (5) mourinho (18) MTK (5) mtk (6) napoli (12) NB1 (7) nb1 (11) német (11) newcastle (7) ns (8) olasz (34) öngól (7) Orbán Viktor (8) orosz (8) összefoglaló (5) pepe (5) PFLA (9) pirlo (7) piros (6) rasszizmus (6) real (15) real madrid (9) roma (6) rooney (5) selejtező (14) serie a (12) spanyol (20) svéd (7) szines (31) színes (33) tottenham (6) ügy (6) united (7) válogatott (19) vb (8) vicces (7) videó (67) video (89) Videoton (5) wenger (5) Címkefelhő

e-mail

togon@protonmail.com
webmester

Átadták Magyarország pár hónapig legmodernebb stadionját

"Most már tényleg azt mondhatjuk: hol van az a Barcelona?" - zengte Kósa Lajos a nagyerdei éjszakában. Hát csoda, hogy imádjuk a stadionavatókat? Most épp a debrecenit.

Az eseményt sajnos csak youtubon láthattuk, úgy látszik a húsvéti tévéműsor nem hozta a kívánt nézettséget. A Sport1 legalábbis élőzés helyett ragaszkodott a Zuhanyhíradóhoz, a Duna meg Verne Gyula magyar vonatkozású klasszikusával jutalmazta a munkásosztályt. De mi persze lélekben teljesen ott voltunk. Talán csak azért akadtunk fel egynémely mondolaton, mert nem részesültünk közvetlenül a 21. századi élményben. Egy ilyen kozmikus Orbán-Kósa váltást a helyszínen megélve például biztos nem jutna eszünkbe többé a racionalitás. 

Így azonban értelmi képességeink teljes tudatában hallgathattuk, miként méltatja a büszke polgármester "Magyarország legmodernebb stadionját". Miközben az augusztusban nyitó Albert aréna viszont az FTC-t erősítő Kubatov Gábor szerint lesz "Európa legmodernebb stadionja". Avagy a dicsőség meglehetősen kérészéletű.

Meg úgy egyébként is, mit jelent a hangzatos "legmodernebb Magyarországon" jelző? Kevésbé bombasztikus megfogalmazásban annyit, hogy korszerűbb, mint a pár hete még világcsudájának beállított felcsúti katedrális, és veri a hat éve átadott ETO Parkot. Több új stadionra nem emlékszünk.


Kicsit teljesebb szövegkörnyezetben még sokkal szebb:

Bizonyára az lehet a megoldás, hogy a debreceni lesz a legmodernebb belföldön, a ferencvárosi meg Európában. Ne kérdezzék mi ebben a logika. Csak.

A lényeg persze nem az, hogy meddig lobogtathatja Kósa Lajos a korszerűség zászlaját. Az új létesítmény ugyanis egy lépéssel, azaz "stadionnyival" közelebb visz minket a "világ élvonalához". Mindezt speciel Orbán Viktortól tudhatjuk, akit megihletett a "stadion" szó görögös etimológiája. Nevezetesen, hogy valamikor egy mértékegységet hívtak így. Bizonyára új keletű művészettörténeti tanulmányai során ragadt miniszterelnökünkre ez a hasznos tudás.

A szép gondolathoz csak azt a kiegészítést tennénk, hogy az "egy stadionnyi" távolság az pontosan 184,8 métert jelent, mi pedig - egy valamivel közismertebb mértékegységben kifejezve - fényévekre vagyunk a világ úgynevezett élvonalától. Sebaj, ami kis lépés a magyar futballnak, még lehet nagy lépés a hazának. 

Ámen, bár ha az üzemeltetést nem sikerül megoldani, akkor nem csak a haza gyarapszik, de a lyuk is a költségvetésen. Előbb a debrecenin, aztán az országén, amikor megint ki kell segíteni a tiszántúli sikersztorit bő tizenhárom milliárddal.

De inkább ne rontsuk az ünnepi hangulatot ilyesmivel, sőt legyünk olyan nagyvonalúak, hogy nem cinkeljük kedves Lajosunkat audiovizuális formában azzal a bizonyos mondatával. Ó, dehogy nem.

Ebben ugye az a gyönyörű, hogy tavaly nyáron a Loki hamarabb esett ki az Európa Ligából, minthogy a Barcához hasonló csapatok befejezték volna a nyári szabadságukat. Talán még emlékeznek rá, a katalánoknál valamivel szerényebb képességű Strömsgodset csapata mutatta fel a stoptáblát, egy idegenben gurított 3-0-ás győzelemmel. Az új stadionban nyilván kevésbé jelent majd megoldhatatlan feladatot egy Kovács Péter szintű klasszis semlegesítése, de a BL-csoportkör elérése így is meredek elvárásnak tűnik. És még ha sikerülne is, éééés még Fortuna is meghallgatná Kósát, akkor nagyjából úgy járnának, mint a horgász, aki kifogta Godzillát.

De ezen majd ráérünk akkor sopánkodni, amikor Bernáth Csaba izgatottan próbál felkészülni Neymarból. Egyébként meg érthető, hogy az elöljáró egy kicsit elragadtatta magát, nem minden nap kap az ember városa egy ilyen szép stadiont ajándékba. Mert szépnek szép, tényleg. Hogy kitől van, az persze jó kérdés. Mármint innen nézve, mert Debrecenben pontosan tudják. Naná.

Utólag azért egy kicsit fura, hogy a rengeteg különböző köszönetnyilvánítás közt nem jutott idő egy szimpla danke schönre a magyar adófizetők felé. Futballszurkolóként még ennél is zavaróbb, amikor demagóg módon elkalandozó gondolatainkban konvertálgatni kezdjük a költségeket. Nem ám holmi felesleges vastüdőkre, hanem az oly sokat emlegetett tömegesítésre. Ebből a pénzből Magyarország minden egyes általános iskolája számára kiképezhetnénk egy MLSZ Grassroots "C" típusú edzőt, és egy évig alkalmazhatnánk havi nettó 180 ezer forintos fizetésért. Annyi dolga lenne, hogy egész nap szerettesse a gyerekekkel a labdarúgást. Aztán minden évben nem építenénk meg egy-két stadiont, helyette fizetnénk ezeket a jóembereket tovább. És akkor talán más is megmozdulna a magyar futballban, nem csak a betonkeverők.

 

 

2014.05.05. 19:37 futballsz'

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futballsznob.blog.hu/api/trackback/id/tr176107684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.07. 06:32:06

Mennyi lélegeztető gépetlehetett volna venni az árukbül.

sencor 2014.05.07. 07:48:58

Azt miért nem kérdezi meg senki hogy a 4-es metró árából mit lehetett volna venni???
Na persze azt se hogy a fradi stadion árából???
Csak a vidéki beruházás zavarja a népet????
Amúgy az üzemeltetés is sikerült megoldani csak hát a kedves cikkíró nem frissíti az infóit!!

krferi 2014.05.07. 08:00:04

@sencor: en videki vagyok, es ugyanugy zavar a fradi, a felcsuti es a debreceni stadion is. Ez az orbitalis, pazarlo, megaloman parasztvakitas. A kiraly meg meztelen. Hanyni kell.

ezoli83 2014.05.07. 08:11:22

@sencor: de a BKV állandó kisegítését sem kérdezi/kérdőjelezi meg senik...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.05.07. 08:27:02

@krferi: így van. A világszínvonalú focihoz meg a brazil nyomornegyedben felnövő, rongylabdával gyakorló kisgyerek is közelebb van, mint ez rakás szerencsétlenség magyar foci és ezen sehány milliárd elmutyizott adóforint nem fog változtatni.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.05.07. 08:29:51

@krferi:

"Ez az orbitalis, pazarlo, megaloman parasztvakitas."

Ez akkor lenne igaz, ha 50-60 ezres stadionok épülnének, de ezek "csak" normál, az UEFA által is megkövetelt stadionok (a felcsútit speciel az akadémia és az NB1-es tagság igazolja). Jelezném az ilyen demagóg barmoknak, mint te, hogy a metróba ezeknek az összegeknek az 50x-ese ment el pluszban (tehát az eredetileg kalkulált, és indokolt költség felett), illetve az autópálya-építéseknél 3 km-ként elsíboltak egy stadiont, te marha!!! És arról nem Orbán tehetett...A stadionoknak is lesz pozitív hatása a magyar focira, ami a jelenlegi hiányosságai ellenére is a legnépszerűbb sportág Magyarországon, és várhatóan ha megfordul a trend ,és visszakerülünk az első 20 közé a világon (amit amúgy nem indokol az ország mérete, csak a sportág hagyományai), meg fognak térülni ezek a beruházások (addig meg legalább húzzák az építőipart). Hányni az ilyen szemellenző barmoktól kell, mint te, aki az orbán-fóbiától nem látja az erdőt (vagy a nagyerdei stadion értelmét... :))

Lille havfrue 2014.05.07. 09:10:36

A cikk vacak, a debreceni stadion pedig gyönyörű - meg kell nézni a helyszínen!

nincs_nick 2014.05.07. 09:16:40

@jobbdemokrata: ".A stadionoknak is lesz pozitív hatása a magyar focira, ami a jelenlegi hiányosságai ellenére is a legnépszerűbb sportág Magyarországon"

Amennyiben 10 éven belül nem lesz (pl. jutunk ki vb-re), akkor te fizeted a zsebedből? Btw, a magyra foci messze nem a legnépszerűbb sportág itthon.... Futni, biciklizni pl. messze többen szoktak, de tv-ben is több nézője volt az sb-nek, mint a fradi-ute-nak....

nincs_nick 2014.05.07. 09:17:40

@Lille havfrue: Nem a stadion szépségével van a baj, hanem azzal, hogy amikor az mszp/fidesz kormányoknak hála 500.000 ember elhagyja az országot a kilátástalanság miatt (és sajnos nem cigányok, hanem tényleg dolgozni akaró fiatalok...) akkor talán nem a stadionok a legfontosabbak....

ledo76 2014.05.07. 09:24:52

@jobbdemokrata: "Bejut a legjobb 20 közé" Pintérrel stb... Álmodj királylány...

krferi 2014.05.07. 09:30:17

@jobbdemokrata: es en vagyok a demagog barom...

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2014.05.07. 09:33:24

@nincs_nick: en, es a legtobb ismerosom aki kulfoldon van az MSZP kormany elol menekult....

krferi 2014.05.07. 09:35:18

@jobbdemokrata: amugy meg ki orbanozott? En biztos nem. Te viszont belelatod ket stadionrol szolo mondatomba is a Nagy Embert. Szoktal vele almodni? Meg gyonyoru stadionokrol, amik megfelelnek az uefa-eloirasoknak? Minden megyeszekhelyen egyrol? Ugye, konnybe labad a szem?

krferi 2014.05.07. 09:37:20

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): en, es a legtobb ismerosom, aki kulfoldon el, a Fidesz-kormany miatt nem megy haza.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 09:37:36

Qrva szép stadion, grat Debrecen!

Sírköves Slomó 2014.05.07. 09:49:54

@cleanwater: hagyjuk már ezt a faszságot.

kaptak egy jó kis salátamosói, beugrós pincéri állást 1000-2000 ojróért. Ezért nem jönnek haza mert itt keresnének 80at.

- de a pofája mindnek nagy hogy hogyan kibaszott vele ez v. az a politikus, meg ő mekkora király most(nem vicc!!..:DD).

Mármint addig amíg el nem árulom hogy Mo-n naponta keres 1000 eurót aki benne van a bizniszben.

lobster thermidor 2014.05.07. 09:52:26

@ezoli83:

Na azért illene a buta hasonlítgatásokkal vigyázni, mert azt az apróságot is figyelembe venni, hogy a BKK járművein naponta legalább 1 millió ember utazik, míg a stadionok esetében még akkor sem jön össze ennyi látogató akár 150 év alatt sem, ha kötelező szabadidős foglalkozássá teszi a kormány a meccsre járást.

mojoking77 2014.05.07. 09:59:08

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): Akkor hogy hogy nem mentel meg haza paraszt fiu? Nem szolt senki, hogy tobb mint negy eve kanaan varja otthon a hozzad hasonlokat? Vagy csak nem futotta internetre a 16 nm-es szobaban, ahol harom indiaival eltel egyutt, mert tobbre nem tellett a £3-os McDonald's-os mosogatoi beredbol?
@sencor: Neked meg baratom javaslok egy kurvat. Ha mar asszony nem engedi, hidd el, sokkal jobban fogod erezni magad, ha kieresztheted vegre a felgyulemlett feszultsegedet... :) Vagy az a baj, hogy azert is fel kellene menned Pestre, es nem tudod hogy bemagyarazni otthon?

ezoli83 2014.05.07. 09:59:36

@lobster thermidor: igen? hasonlítgatás? Akkor az a másik 9 millió aki valószínűleg soha nem fog utazni rajta az fogja be a száját, hogy mire megy el az adója? Összeszámlotad már, hogy csak az elmúlt 6-7 évben kapott BKV mentőövből hány ilyen stadion kijött volna? Legalább évente 1 ilyen stadion!!! Jah és hogy a BKV szolgáltatási színvonala a béka segge alatt van??!!!

those with loaded guns 2014.05.07. 10:00:01

@sencor: Szélesítsd pettyet az olvasott irodalmat: azokat is kérdezik.

Az üzemeltetést akkor nem a város (és az egyetem) oldja meg végül?

krferi 2014.05.07. 10:03:04

@Sírköves Slomó: akkor legyunk szivesek azt a dumat is hanyagolni, hogy en es a barataim az mszp kormany miatt menekultel.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 10:05:00

@krferi: hol irtam én ilyet?

Mszp nincs, kaput, vége. Fel lehet ébredni.

krferi 2014.05.07. 10:05:19

@ezoli83: mintha az a masik 9 millio viszont kozlekedes helyett csilivili futballstadionokat kivanna latogatni napi rendszeresseggel.

lobster thermidor 2014.05.07. 10:05:57

Az meg csak mellékes kis ajándék a stadion mellé, hogy a Debrecen tulajdonosa, bizonyos Szima Gábor kapott a fidesztől ajándékba néhány kaszinókoncessziót. Természetesen szinte ingyen, amivel ismét az államkasszát könnyítették meg, de ez az főúri gesztus az adófizetőknek azért igencsak fájni fog.
Persze meglehet, hogy csak én vagyok túl gyanakvó, mert a két dolognak semmi köze nincs egymáshoz, hiszen tudjuk, hogy Magyarországon abszolúte nem érdekesek a személyi kötődések, és a pártkapcsolatok, hanem csakis a tudás, a munka, és a valós teljesítmény számít.

krferi 2014.05.07. 10:10:25

@Sírköves Slomó: nem te irtad, csak az mszp-zesre volt valasz a fideszezes. Ugy van ertelme. Onmagaban nincs.

lobster thermidor 2014.05.07. 10:10:43

@ezoli83:

Ez nagyon gyenge érv volt, ezért hasonló színvonalon válaszolok neked.
Orbán seggét sem mindenki nyalja, mégis 10 millió ember közös pénzéből fizetik őket.
Megjegyzem szerényen elfeledkeztél a szintén a közösből kivett TAO nevű pajkosságról is, amivel alaposan megtámogatja az állam a stadion bizniszt.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 10:11:09

@lobster thermidor: mekkora szar hogy már nem csak izraeli kaszinós cégek vannak!

tiszta holokauszt, bazmeg!

Csak így tovább kormány, ezért szavaztam rátok!

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2014.05.07. 10:17:20

@mojoking77: tudod felebaratom, ha otthon elvegezhetnem ezt a munkat amit most csinalok akkor csinalnam otthon. Sajnos olyan fejlesztes amit en csinalok (mi csinalunk) itt, otthon nem letezik. Sajat frusztraciod probald mashol levezetni :)

krferi 2014.05.07. 10:28:32

@Sírköves Slomó: vegre egy kis szalonzsidozas. eltartott egy kis ideig.

mojoking77 2014.05.07. 10:28:46

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): Mokas vagy.. :)
Komoly fejlesztesek lehetnek, amiket remote-bol nem tudsz megcsinalni...
Heti egy ket meeting, amit pedig gond nelkul lehet mar Lync-en keresztul is csinalni.
Ugyhogy maradjunk annyiban, hogy ez nagyon verszegeny kifogasok, nyavajgas...

krferi 2014.05.07. 10:31:01

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): jah, az mszp-terror idejen gondolom voltak ilyen fejlesztesek otthon is, csak akkor el kellett menekulni neked es a legtobb ismerosodnek.

lobster thermidor 2014.05.07. 10:51:18

@Sírköves Slomó:

Mire célzol?
Csak nem Andy Vajna újabb Kaszinóira próbálsz utani?

ezoli83 2014.05.07. 10:58:28

@lobster thermidor: A színvonalba ne menjünk bele, mert azt már megadta a cikk maga. A baj ott kezdődik, hogy nem látjátok a fától az erdőt vagy a stadiont (ha maradni akarok a témánál)! Igen rengeted példát fel lehetne hozni, hogy mire és mennyivel értelmesebb dologra lehetett volna még elkölteni ezt a pénzt. Amivel még egyet is értenék egy darabig.
De a cikk stílusa verte ki nálam a biztosítékot, hogy az 500mrd-os 4-es metró átadása után ilyen cikket nem olvashattunk, vagy itt lehetne még sorolni a több tíz milliárdos kirakat beruházásokat, amiket szintén jobb dolgokra el lehetett volna költeni, de sem Te sem én nem határozhatjuk meg az 1%-on felüli adónkat mire költsék el. Hanem azok, akik ezt a fideszt újra megszavazták, hogy én nem voltam köztük az biztos.

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2014.05.07. 10:58:37

@krferi: akkoriban meg mast csinaltam, ebbe kulfoldon csoppentem bele.

@mojoking77: 1. nem egyedul fejlesztek, hanem csapatban; 2. nem informatiaki fejlesztes hanem gepesz.
felebaratom, te egy igazi troll vagy :) attol tartok be vagy szukulve a vilagodba.

mojoking77 2014.05.07. 11:03:29

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): En is tagja vagyok egy telekom fejleszto projectnek, nagyon kicsi az a szegmens, amihez fizikailag is ott kell lenni, pedig szinten tartalmaz HW elemeket is dogivel. Az utobbi evekben mar az egadta vilagon semmi nem igazolja a local munkat, kiveve a tesztelesek soran, amit nem a fejleszto csapat vegez (hacsak nem mint test engineer/technican) vagy jelen.

_most_ 2014.05.07. 11:16:36

ha már mindenképpen stadionokat kell építeni, akkor úgy gondolom Debrecen azért megérdemelte. Utóbbi években tényleg kiemelkedtek a magyar mezőnyből és ahol eddig játszottak az nyomokban se hasonlított egy stadionra. Inkább azt nem értem a fradinak minek kell új stadion, hisz nekik azért magyar viszonylatban eddig se volt rossz stadionjuk, a csapatuk meg egy szar. Amúgy nem értem miért kell ennyi állami pénzt betolni a fociba, miért ennyire fontos a foci, ez csak szórakozás, kevés pénzből is lehet jó focit csinálni.

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2014.05.07. 11:24:30

az igazsag az, hogy mindent magunk csinalunk. tervezes egyutt folyik az electric HW engineeringgel. ez rengeteg kommunikaciot igenyel. A problema itt is a szokasos, minnel tobb dolgot kell bezsufolnod minnel kisebb terfogatba, termeszetesen mindezt ugy, hogy kialljon mindefele mechanikus igenybevetelt, ne melegedjen tul, es persze lehetoleg viz es por allo is legyen. a teszek elvegzese termeszetesen szinten a mi feladatunk. Azert szeretem mert sokretu, izgalmas, mindig van benne valami uj kihivas. Nem egyforma anyagokat hasznalunk. A tervezes soran ugyanugy lehet lemezalkatresz, aluminium extrudalt alkatresz, froccsontott muanyag alkatreszek, acel es aluminium megmunkalt alkatreszek. szoval minden olyan dolog ami a gepeszetet szeppe teszi.

csak egy néző 2014.05.07. 11:25:43

@Sírköves Slomó:
"Mármint addig amíg el nem árulom hogy Mo-n naponta keres 1000 eurót aki benne van a bizniszben."
Komám te nagyon benne lehetsz a tutiban, csak azt nem tudom, mikor dolgozol a tutuiban, ha egész nap, hogy téged idézzelek "a zsidók csecsén lógó Index vagy Origó olvasója" méltoztatol lenni?

Netuddki. 2014.05.07. 11:55:10

"Utólag azért egy kicsit fura, hogy a rengeteg különböző köszönetnyilvánítás közt nem jutott idő egy szimpla danke schönre a magyar adófizetők felé."

Fura? Egyértelmű beismerése lenne annak, hogy a stadionra elszórt közpénzt elsikkasztották. Ugyanis közpénzből stadiont építeni a profi, üzleti futballnak egyenlő a sikkasztással.

Lehetne lélegeztetőgépezni, de e helyett szintén egészségügyis hasonlattal élve a szomszéd városban bezárták a szülészetet, a kórházat is nemsokára be fogják. De rengeteg más, köz szempontjából hasznosabb beruházásra lehetett volna költeni ezt a pénzt. Tolvaj banda!

mojoking77 2014.05.07. 11:55:32

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): Pont ezert nem jelentkeztem anno a Bankiba... :)

Netuddki. 2014.05.07. 12:01:06

@Sírköves Slomó: "Mármint addig amíg el nem árulom hogy Mo-n naponta keres 1000 eurót aki benne van a bizniszben."

Ezek szerint nem minden érdek nélkül nyalod a fidesz valagát...

ledo76 2014.05.07. 12:19:44

@_most_: Szerintem meg 1 db UEFA szintű stadion kéne állami pénzből Budapesten, a klubok pedig a saját pénzükből olyat építenek amilyet akarnak. Igaz, hogy a debreceni stadion gyalázatos volt és engem nem is zavarna, hogy építettek helyette egy kultúráltat (felőlem akár 50000-eset is), ha ezt a klub fedezné. A Fradival ugyan ez a szitu. Különben pedig akár milyen "jó" a Debrecen a Fradi népszerűségét nyomokban sem éri el. Ha a az FTC úgy szerepelt volna kb a duplája lenne a nézőszám az Üllőin, Debrecenben a Fradi "eredményességével" jó ha 2000-es átlagnézőszám összejönne.

ledo76 2014.05.07. 12:23:59

Egyébként én imádom a focit (régen a magyart is szerettem), de ilyen itthon struktúrálisan és lelkileg is gyenge sportágat addig nem kellene, csak utánpótlás szinten, támogatni míg nem történik alapvető változás. Másrészt kisebb gondja is nagyobb most az országnak.

lobster thermidor 2014.05.07. 12:46:22

@ezoli83:

Az mit határoz meg, hogy mondjuk például a metróról nem láttál itt posztot? Semmiképpen nem a színvonalat. Véleményem szerint nem érdemes összekeverni a dolgokat, de számon kérni sem, hiszen más portálokon, vagy blogokon egy szót nem olvashatsz például a trafikok, vagy a földek furcsa módszerekkel elkövetett elosztásáról. De az értelmes dolgok helyett "elkövetett" nemzetieskedő, de mondhatnám parasztvakító beruházásokról sem sokat posztolnak.
Itt ma ez volt a felvetés. Ki - ki a maga módján nyilvánít véleményt, de ez még nem zárja ki, hogy erről beszéljünk.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 12:56:10

@lobster thermidor: Andi Vajna kormányzsidó, nem cionista, mint Leon Blum mongyuk.

Ebből is láccik hogy a kormány nem antiszemita hanem antiszemét.

Sheweir 2014.05.07. 13:01:28

@jobbdemokrata: tartok tőle, hogy maga komolyan gondolta ezt a kommentet.
1. az avatarja nem stimmel
2. hát... ha maga a jobbdemokrata akkor büszkén vállalom, hogy nem vagyok jobb oldali (se bal, mielőtt ...)
"a metróba ezeknek az összegeknek az 50x-ese ment el pluszban ... illetve az autópálya-építéseknél ... És arról nem Orbán tehetett..."
AHA. Akkor minden rendben van ezzel a pénzszóró felesleges PARASZTVAKÍTÓ beruházással. Debreceni vagyok, tudom hányan jártak, járnak foci meccsre. BŐVEN TÚLZÁS ez az aréna nekik. Miért is én (is) fizetem más szórakozását?! Ki fizeti ki az én sörömet? horgászfelszerelésemet?

"A stadionoknak is lesz pozitív hatása a magyar focira, ami a jelenlegi hiányosságai ellenére is a legnépszerűbb sportág Magyarországon," Illetve csak erről hall..

"és várhatóan ha megfordul a trend ,és visszakerülünk az első 20 közé a világon (amit amúgy nem indokol az ország mérete, csak a sportág hagyományai)"

Jaj hagyja már abba, már megfájdul az oldalam a röhögéstől!!! MAGA KOMOLYAN ELHISZI EZT A ZÖLDSÉGET AMIT IDE ÍRT?! Olvassa már vissza!
Ha ez így lenne, és csak pénz kérdése lenne a jó foci, az Arab Emirátusok vagy Oroszország lenne a világbajnok. Ha megy a hagyományok, akkor mondjuk Anglia. Istenem, h a foci ennyire elvegye valaki józan eszét!

"meg fognak térülni ezek a beruházások (addig meg legalább húzzák az építőipart)"

Ne keverjük már össze az álmainkat a valósággal! A sport és kulturális, valamint az egészségügyi létesítmények csak nagyon ritka esetben rentábilisak, bárhol a világon.
Vázolja már nekünk, eccerű halandóknak, hogyan is fog megtérülni ez itt? Mennyi nézőszám x alkalom x egyéb bevétel lesz Debrecenben, hogy ez kifizetődő legyen. Az ötleteivel kérem, hogy azonnal keresse meg a másik büszkeségünket a FŐNIX rendezvénycsarnok és a sportuszodát is.

"Hányni az ilyen szemellenző barmoktól kell, mint te, aki az orbán-fóbiától nem látja az erdőt (vagy a nagyerdei stadion értelmét... :)) "
Sajnos minket azok a fránya tények is zavarnak, nem csak a fóbiáink...
Nem akarok személyeskedni, de inkább magát zavarja valami a tisztánlátását.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 13:05:07

@Sheweir: Őszintén szólva qrvára mind1 mennyit lop Simicska, Orbán.

1. 1 forintot sem talált se újságíró, se bíró, soha. pesze ettől lehet igaz

2. A komsci érában tönkrement az államháztartás és a gazdaság, most meg egyensúlyban van. Nem a zemberek a hülyék hogy ez érdekli őket, nem az, hogy ki mit lop. Főleg ha az elqrók szerint.

Sheweir 2014.05.07. 13:33:43

@Sírköves Slomó: Kedves Kommentelő. SZÖVEGÉRTÉS!
Ki a t.köm írt itt lopásról, meg Simicskáról?!
Hogy jön ide, a mit keresett és talált az újságíró és ennek mi köze a valósághoz?!
Világosíts már meg légy kedves!
2. Aki ennyit ért a makroökonómiához, mint Ön, annak a helye kétségkívül a Gazdasági Minisztériumban van.
Üdvözlettel, egy nem focisznob debreceni, akinek a belvárosban kivágták az utcai fáit, lerombolták az öreg cívisházak sorát, aminek a helyén a szél fújja a port, és az úristen neveli a repcét. "A belváros megújul."
(ez kb. annyira válasz Önnek, mint az Ön kommentje... csak kikívánkozott belőlem. Mintegy adalék, h a Debreceniek jó része miért is viszonyul khmmm... ambivalensen ezekhez a sport csodákhoz...)

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 13:35:12

@Sírköves Slomó: "Őszintén szólva qrvára mind1 mennyit lop Simicska, Orbán."

Nem mindenki osztja ezt a véleményt és nem is ez a poszt témája.

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 13:38:39

@Sheweir: El se olvasta a kommented, csak valami faszságot előrángatott a brosurájából.

a vég kezdete 2014.05.07. 13:41:40

@ezoli83: te utazol buszon nekem nincs autom,ha lenne tisztességes fizetésem a bkv észre sem venném

Sírköves Slomó 2014.05.07. 13:42:57

@Sheweir: Biztos azért Kósa 40 éve a polgármester, mer olyan nagyon rossz ember. Na mind1

a vég kezdete 2014.05.07. 13:45:39

@krferi: hol vannak mutasd meg öket nem kéne hazudni most az utobbi négy év alat ment el félmilio ember,ha orbán lesz tovább akkor miliok fognak utra kelni.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 13:49:06

@a vég kezdete: Ja erre még senki nem látott semmi forrást.

Itt van mondjuk egy ami azt mondja hogy Mo-ra több bevándorló jön mint amennyi kivándorló van: www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2112.html

Na erről ennyit.

Sheweir 2014.05.07. 13:53:01

@Sírköves Slomó: Kósa nem 40 éve polgármester, ez ennek a városnak a szerencséje. Rosszabbat is túlélt már, ezt is túl fogja.
A miért is ő a polgármester kérdés megválaszolása szétfeszítené a komment kereteit, de amiért ilyen kíváncsi, egy adalékot elmondok; a választói körzetek megfelelő megrajzolásával el lehet érni, hogy bizonyos elemek ne lehessenek túlsúlyban. LAPOZZUNK!
Mellesleg ÉN ITT ÉLEK. Maga nem. Kérhetném, hogy ne mondja meg nekem, hogy milyen ember a polgármesterem.
Mellesleg q...ra semmi köze a pm emberségének, pártban elfoglalt helyének, alkalmasságának ahhoz, h az adott településen épül-e egy sportlétesítmény vagy sem.
Ja, az egy másik ország.

csak egy néző 2014.05.07. 13:54:44

@Sírköves Slomó:
Slomikám, gondolom, azon a tuti helyen, ahol te naponta keresel 1000 eurót, ha kicserélnéd az arcképed a belépődön egy másik rólad készült fotóra, simán beengedne a pártház portása, ha felmutatnád neki.
m.cdn.blog.hu/pi/pileofdung/image/rakas_szar.jpg

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 13:55:19

@Sírköves Slomó: Tényleg rendes srác ez a Kósa, sikerült 27 milliárdos adósságot kifizettetni Viktorral, bónuszban kapott még egy stadiont is, amit a város üzemeltet, nem a klub. Valóban egy fantasztikus polgármester lehet.

Sírköves Slomó 2014.05.07. 13:56:01

@Sheweir: Mind1, nyilván úgy vannak megrajzolva a választási körzetek, hogy csak Kósa nyerhessen. Ezt már a komcsiknak is elhittem, akik egy hónapja ugyanezen sírnak.

Ehehe

Sírköves Slomó 2014.05.07. 13:57:07

@Vombatus Ursinus: Ez monduk egy komoly eredmény, Kósától is és Viktortól is, amit az adóssággal csináltak.

Végre egyetértünk.

Sheweir 2014.05.07. 13:57:10

@Vombatus Ursinus: Igen látom már, hogy a kollega nem észérvek mentén vitázik, ki is szállok a vele való párbeszédből...

Gyorgy Nagy 2014.05.07. 14:05:19

Mr 20% Lala a Barciról álmodozika a szerencsétlen TAPLÓ !

Sheweir 2014.05.07. 14:05:51

@Sírköves Slomó: ez csak egy adalék. Én láttam azt a térképet, nem urbanlegend...
Azt hiszem itt az ideje, h befejezzük, Ön nem érvek hanem hitek, előítéletek és párszimpátia mentén vitázik.
Nekem nem infrastrukturális igényem, h felnyissam a szemét, vagy megtántorítsam, én nem ballibsi bértrollnok vagyok, így ha makacsul csukva akarja tartani a szemét, ha igénye a bálványimádás, hát tegye. Pont az ilyen igények hívták életre már az ókorban is az arénákat. Tartok tőle, hogy a debreceni stadionban is sok pártrendezvény lesz, hangzatos beszédekkel, lobogó zászlókkal, zúgó énekkel. (ezek igény szerint cserélhetők, lehet rajta Mária, két vagy három szín, keresztben vagy hosszában stb.)
Nem idézek latin mondásokat, mert rám sütik, h kioktatok, vagy ami rosszabb, úgyse értené.
Atlantisz kilép!c ;-)

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 14:06:23

@Sírköves Slomó: "Ez monduk egy komoly eredmény, Kósától is és Viktortól is, amit az adóssággal csináltak."

Mármint az, hogy sikerült feltornázni 27 milliárdra? Az valóban szép teljesítmény!

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 15:21:15

@Muzsikok közt: Eddig még nem szóltál hozzá. Vagy csak nicket váltottál?

Muzsikok közt 2014.05.07. 15:24:30

@Vombatus Ursinus: Az adóssághoz? Kb. milliószor.

Adósságügyben kuss van mindenkinek aki nem fidesz.

2014.05.07. 15:31:55

@sencor: öntudatos barátom, a kétségtelenül k.va drága négyes metrót egy hét alatt többen használják, mint ahányan egy év alatt kilátogatnak a debreceni stadionba, és akkor ebbe már beleszámoltam a virágkarnevált, egy Tankcsapda-bulit és egy békemenetet is.

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 15:34:30

@Muzsikok közt: Nem az adóssághoz, hanem ehhez a poszthoz. Abban milyen stratégiai megfontolás van, hogy váltogatod az azonosítóidat? Ha az egyiken beégsz, akkor előkapod a másikat és nyomod tovább a sületlenségeidet?

Muzsikok közt 2014.05.07. 15:36:07

@gwr: Amíg nem adósítja el a fidesz az országot addig azt épít amit akar. Arany budit a parlamentbe akár.

Az SZDSZeseknek és az MSZPseknek kuss van.

2014.05.07. 15:40:04

@Muzsikok közt: és azt te mondod meg, ki szoci, meg szadeszes, és hogy kinek van kuss?

Picit elszállt veled a paci, nethuszár.

2014.05.07. 15:41:28

az 5 ezer milliárdos ruszki hitel meg nem adósság, ugye?

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 15:43:49

@Muzsikok közt: Semmi sincs. A Vincenten cseréltél nicket, csak elfelejtetted és ide már a másikkal írtál. Amúgy meg otthon kussoltasd a kutyádat, ha egyáltalán hallgat még rád, te gyökér.

Muzsikok közt 2014.05.07. 15:44:11

@gwr: Persze. Miért mit gondoltál?

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 15:54:10

@Muzsikok közt: Bocs, de értelmi fogyatékosokkal nincs kedvem vitázni.

sencor 2014.05.07. 18:51:04

@gwr: Értem és eddig nem utazott semmivel ez a tömeg? Gyalogolt vagy otthon maradt?
Amúgy szerintem össze se lehet hasonlítani a két dolgot.

sencor 2014.05.07. 18:52:27

@those with loaded guns: Nem a város, hanem egy cég amiben a városnak is van tulajdonrésze. (ha jól emlékszem 22%)

sencor 2014.05.07. 18:57:45

@mojoking77: Köszi az tanácsot de minden rendben van ezen a téren. Nem is értem ez hogy jutott eszedbe a hsz-emről lehet hogy neked lenne szükséged ilyesmire.
Miért is lenne bennem feszültség, szerintem azokban van akik egyfolytában azt hangoztatják hogy a stadion árából mit lehetett volna venni.

sencor 2014.05.07. 20:38:12

@Vombatus Ursinus: Húú tééényleg ki gondolta volna.
Vagyis akkor ezek az emberek ellenének 4-es metró nélkül is.

mojoking77 2014.05.07. 22:22:04

@sencor: Miert is lenne benned feszultseg?

"Azt miért nem kérdezi meg senki hogy a 4-es metró árából mit lehetett volna venni???"

Mi lenne, ha meg feszult is lennel? Barddal kaszabolnad a sunoket a tanyad korul???

sencor 2014.05.07. 22:36:41

@mojoking77: Na ezen jót nevettem.
Ha tudnád mennyire nem érdekel hogy megépült az a metró vagy bármi más.
Az a jó ha épülnek új dolgok.

Vombatus Ursinus 2014.05.07. 23:08:34

@sencor: Csak a kérdésedre válaszoltam, nem kell meglepődnöd. Nagy valószínűséggel igen, meglennének nélküle is, mint ahogy a debrecenieken kívül mindenki meglenne egy 20 000 fős stadion nélkül is, ami a büdös életben nem hozza be az árát, a 3800-as átlagnézőszámmal (egy szezonban max. 500 000 ember). Ennél azért többen utaznak a négyes metrón egy futball-szezon alatt, akármennyire is baromság volt ebben a formában és ilyen ütemezéssel. Nyugodtan utánaszámolhatsz még úgy is, hogy a Loki stadionja huszad annyi állami pénzből épült, mint a metró.

2014.05.10. 10:22:12

@sencor: focimeccsre is járt addig is a "tömeg". Az a 3-4000 ember.

Az a lényeg, melyik lesz jobban kihasználva az adott összegért

Amúgy meg az összehasonlítást nem én kezdtem.

2014.05.10. 10:24:59

@Vombatus Ursinus: "egy szezonban max. 500 000 ember"

sírva könyörögnének nálad az üzemeltetők a receptért, hogyan legyen félmillió ember egy szezonban a stadionban

sencor 2014.05.10. 14:21:20

@gwr: Az hogy melyik lesz jobban kihasználva az elég relatív. Mert abba biztos vagyok hogy többen járnak meccsre az új stadionba mint a régibe. Utazni meg ugyanannyi ember utazik. Persze ha szigorúan a számokat nézzük akkor persze hogy többen használják a metrót. De hát szerintem ezt a kettőt össze se lehet hasonlítani.
De úgy látom nem érted amit én mondani akartam. Az elmúlt egy évben ha arról volt szó hogy mennyi minden másra lehetne költeni azt a pénzt amit a kormány elszór, akkor sose láttam hogy a fradi stadiont vagy éppen a metrót ( mert nekem éppúgy felesleges mint neked a stadion)felhozta volna bármely média vagy politikus. Mindíg a debreceni stadion volt megnevezve. Az a lmp-s kurva is volt párszor Debrecenben hogy tiltakozzon. Szóval ennyi a fradi stadion ellen senki nem mert odaállni.
süti beállítások módosítása