HTML

Megosztás

Utolsó kommentek

Címkék

afrika kupa (5) anglia (7) angol (30) arsenal (26) bajnokság (16) balotelli (8) barcelona (36) basel (5) bayern (12) bíró (6) BL (8) bl (34) botrány (11) brazil (11) bunda (9) chelsea (23) city (20) cl (5) conte (8) coub (8) dirty tackle (6) dortmund (9) Eb (5) eb (9) egervári (5) elemzés (7) epic (6) epl (14) európa (6) fabregas (5) fail (19) ferguson (11) foci (6) ftc (11) FTC (6) gif (33) gól (18) guardiola (9) holland (6) honvéd (5) Honvéd (7) inter (14) Juventus (9) juventus (25) Kispest (5) kupa (5) lazio (6) liverpool (11) madrid (8) magyar (37) Magyarország (18) magyar futball (6) magyar válogatott (7) manchester (23) manchester city (7) manchester united (8) mancini (7) messi (16) milan (25) mlsz (5) MLSZ (5) mourinho (18) mtk (6) MTK (5) napoli (12) NB1 (7) nb1 (11) német (11) newcastle (7) ns (8) olasz (34) öngól (7) Orbán Viktor (8) orosz (8) összefoglaló (5) pepe (5) PFLA (9) pirlo (7) piros (6) rasszizmus (6) real (15) real madrid (9) roma (6) rooney (5) selejtező (14) serie a (12) spanyol (20) svéd (7) színes (33) szines (31) tottenham (6) ügy (6) united (7) válogatott (19) vb (8) vicces (7) video (89) videó (67) Videoton (5) wenger (5) Címkefelhő

e-mail

togon@protonmail.com
webmester

Szinte teljesen vak játékos végezte el a büntetőt

Társai ünnepléséből tudta meg, hogy bement. Andreas Engstrom, a svéd hatodligás Ulvsby csatára hat éve, egy örökletes betegség miatt vesztette el látása 99% százalékát. Csapata múlt heti bajnokiján mégis megadatott neki, hogy újra gólt szerezzen.

1644366_jpg_889374img699.jpg


"Egyáltalán nem tudok a szemem segítségével tájékozódni, csak 1 százalék maradt a látásomból. 2006 nyarán kezdődött, egyszerre elkezdtem rosszabbul és rosszabbul látni. Két hónapra rá vak voltam."

Andreas a csapás ellenére kitartott csapata mellett. Azóta mindenesként segíti az Ulvsby IF, és jelentős szerepe van abban, hogy a futball klub egyáltalán működik. A múlt héten végre  a társaknak is sikerült valamit vissza adniuk, cserébe fáradozásaiért, meg úgy egyáltalán. A Bäckhammar elleni mérkőzésen történt:

"Ahogy az mostanában szokásos, kevesen voltunk, azért magamat is neveztem a cserék közé. A többiek mondták, hogyha kapunk egy tizenegyest, és olyan az állás, akkor rúgjam én. Aztán egyikük jött, hogy itt a büntető, vegyek mezt és menjek." 
 
"Baromira izgultam. Az egyik srác leállította helyettem a labdát, de én azért odamentem, hogy megfogjam, hogy pontosan tudjam hol van. A kapufákat valamennyire ki tudtam venni, próbáltam a jobb oldali felé célozni. Úgy éreztem, hogy kihagytam, hogy egyenesen a kapusba lőttem, de aztán meghallottam a fiúkat. A meccs után azt kérdezték, hogy tudtam ilyen nyugodtan kivárni, míg elindul a kapus. Fogalmam se volt róla."
Huszonkét évesen Andreasnak a foci és a vezetés volt mindene. Aztán egyszerre minden megváltozott.
"(Vasúti) kalauzként dolgoztam, és azt kezdtem észrevenni, hogy annyira romlik a látásom, hogy már a munkámat sem tudom rendesen elvégezni. Elmentem egy szemészhez, de persze nem tudott segíteni. Aztán egy csomó vizsgálat után a kórházban rájöttek, hogy egy különleges szembetegségben szenvedek, "Leber"-em van. Amikor apámmal együtt visszamentünk konzultációra, akkor mondták meg, hogy nem lehet rajtam segíteni."
 
A vezetésről le kellett mondania, de a fociról nem volt hajlandó. Hogy mit jelent neki az Ulvsby, arról mindent elmond, miként fogadta a sokkoló hírt betegségéről. Kocsiba ült, lement edzésre, és elmesélte a csapattársainak, mi vár rá.
Azóta főként weboldal szerkesztői, statisztikusi és szervezői minőségben él-hal a csapatért, utóbbi feladat nehézségét illusztrálja, hogy idén 17 meccsen összesen 63-an fordultak meg a gárdában.
"Kicsit kaotikus a mostani idény, elment az edző és több játékos is. Sokszor az is gondot okoz, hogy elegen legyünk. Sorra hívom a barátokat, a volt játékosokat, imádkozom, könyörgök nekik. Volt egy meccsünk, amire végül nem tudtunk kiállni."
 
Hogy a sztárnak kijáró bulvárkodással se maradjunk adósak, hősünk jegyben jár, menyasszonyát Jennie-nek hívják. Jennie, bár nem kedveli különösen a futballt, de elnézi vőlegényének a csillagászati telefonszámlákat és egyéb kellemetlenségeket, nemrég pedig, saját bevallása szerint, a focival álmodott. 
 
Vissza a tizenegyeshez. Miután a bíró lefújta az Ulvsby-Bäckhammar mérkőzést (6-1), az édesapja hívta telefonon, hogy történt-e valami különös.
"Talán tudta, hogy mire készülnek a többiek. »Semmi« - mondtam. Később este együtt vacsoráztunk, akkor mutattam meg neki a videót. Elsírta magát." 
 

Utószó: Mivel Andreas kifejezetten szimpatikus arcnak tűnik, bizonyára ő is jót röhögne rajta, hogy az NSO-nak mit sikerült leszűrni a történetből:
 
engstrom.png

2013.10.08. 16:38 futballsz'

Szólj hozzá!

Címkék: foci videó bajnokság svéd vak gól büntető tizenegyes nso Andreas Engström Ulvsby Backhammar

A bejegyzés trackback címe:

https://futballsznob.blog.hu/api/trackback/id/tr95556354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása